Role models

Idag så är jag sjuk, men jag unnade mig att gå på fotolektionen ändå. Vi var uppe i aulan och fotade lite grann. Lennart kom och hämtade mig och vi åkte och hyrde en film och köpte friterad räkor. Mumma! Jag älskar friterade räkor. I alla fall såna som man köper från Thai. De är sådär härligt stora och frityrsmeten är mycket godare än på kinesiska restauranger!
Om man vill använda såna där gigantiska räkor, vart får man tag på dem? Har aldrig sett dem i affären, men det kanske bara finns att köpa i asiatiska affärer. Skulle inte alls förvåna mig. Kanske ska ta en sväng till Thaien i Hedemora. Hedemora är grymt. Vi har till och med TVÅ thaibutiker. *haha...ha..*

I alla fall så såg vi filmen "Role models"
En fruktansvärt bra film, om jag får säg det själv! Den är så där härligt vara sig själv pinsam, med glimten i ögat. Den handlar om två snubbar som arbetar för ett företag som gör energidryck. En av dem är en ohjälplig (lägg märke till hur mycket jag har börjat använda det ordet!) optimist, medan den andra är motsatsen. I alla fall så har pessimisten en dålig dag och han kör deras "Minotoaur"-bil upp på en staty av en häst. Pessimistens ex (de gör slut i början av filmen, vilket bidrar till den dåliga dagen) är lyckligtvis en ganska bra advokat, och de slipper 30 dagar i fängelse om de hjälper till som frivilliga i en organisation som tar hand om barn. Jag kommer faktiskt inte alls ihåg vad organisationen hette, men den var rätt störd. Chefen är en riktigt hårding och ger dem de absolut svåraste barnen. Ett sex- och tuttfreak och en nörd, som inte lever i verkligheten.
Otroligt mysig film. Jag dog flera gånger. Jag älskade filmen.

Watch it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0