I love you man och Angel beats

Idag var Karin och Kajsa här! Yaaaay! :D Vi har inte setts på aslänge, så det blev en chipstur ned till Ica. Det här kan jag säga med säkerhet:

Om ni någonsin varit JÄTTEsugna på att testa melonslushen, så är den inte alls lika god som den verkar... Fortfarande god, men så inte värt det!

I love you man vad i alla fall en bra film som handlade om en kille som skulle gifta sig, men han var så mesig att han inte hade några riktiga killvänner. Han ger sig ut för att hitta en manlig vän som kan vara hans bestman och hinner med att få en kyss av en bög och att spy över sin blivande hustrus bästa väninnas make. Till slut hittar han i alla fall en snubbe, och sen händer det ännu mer saker. Rolig film i alla fall! Och bra musik. Tycker jag!
Det jobbiga med filmen var dock att huvudpersonen alltid hade VÄRLDENS SÄMSTA UTTRYCK! Det var nästan pinsamt att titta på för att de var SÅ dåliga.



Sen har jag också tittat klart på en animeserie... Inte för att någon som läser min blogg tycker om anime, men jag måste få ur mig det här för att det är SÅ irriterande.
Serien heter Angel Beats och är lagomt underhållande och rolig. Den handlar om en kille som vaknar upp i världen efter döden, och han blir rekryterad till rebellerna, som för krig mot gud, och en ängel som är utsänd av gud för att styra världen. Ängeln har typ övernaturliga krafter och en massa saker händer, till exempel att alla dör fast de inte kan. De är ju redan döda. 
Det går ut på att de som kommer dit har levt så orättvisa liv att de ska komma dit och och leva för att kunna acceptera sin liv och gå vidare.
I alla fall så märker de tillslut att ängeln inte är en ängel utan en helt vanlig tjej som har lite problem med att uttrycka sig, så hon får bli deras vän. Huvudpersonen blir kär i henne också.

Här är själva irritionsmomentet:

Slutet är att huvudpersonen blir kär i ängeln, som berättar att hon är där för att hon vill tacka honom för att hon har hans hjärta som han donerade bort.
I vilket fall som helst så är själva grejen att han kommer dit efter henne. Så alltså har hon levt med hans hjärta innan han dog och sedan dött för att kunna tacka honom innan han kom dit själv.

Makes no sence.

Om han har donerat bort sitt hjärta, hon har fått det och levt och dött, låter det JÄTTEkonstigt att hon ska vara där före honom. Tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0