Nässpray

I mitt förkylda tillstånd har jag upptäckt att nässpray måste vara en utav de bästa uppfinningarna som finns. Jag vaknade kl. 5 på morgonen (utan nässpray) och upptäcktre att jag var täppt i båda näsborrarna, och att det gjorde så ont i halsen att jag inte kunde andas genom munnen. Detta resulterar såklart i andningssvårigheter.
Under tiden som jag låg i mitt rum och försökte somna om, eventuellt tyckte väldigt synd om mig själ, så tänkte jag på hur helvetiskt jobbigt det måste ha varit att vara förkyld förr i tiden, när det inte fanns någon nässpray. 
Då låg man bara där och kunde inte andas. Jag låg i alla fall och önskade att jag hade nässpray.

I vilket fall som helst gick jag ner till mamma i ren panik och grät efter nässpray. Jag fick lägga mig nere i deras sovrum (Lennart var och spelade golf) eftersom det är tystare där nere. 
När näsan började fungera igen var det som om jag hade kommit till paradiset! Då kunde jag somna igen och senare vaknade jag kl. 11. 

Så som ni förstår är jag ett stort fan av nässpray just nu. 

MER MAKT TILL NÄSSPRAYEN!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Ja, nässpray är en fantastisk uppfinning, sock måste jag poängtera att så länge jag använder nässpray försvinner inte täpptheten i näsan. Så jag försöker att inte använda det även då jag är görförkyld då det känns som att förkylningen aldrig tar slut annars. Min relation till nässpray är lite "hat-kärlek". :)

2010-08-29 @ 16:10:57
URL: http://kaijsi.blogg.se/
Postat av: Kim

Haha jo samma här :) Lite av min största skräck är att bli beroende tav nässpray :S

2010-08-29 @ 23:41:28
URL: http://zeromiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0