Radio

Brukar normalt sett lyssna på radio i bilen på väg till/ifrån jobbet. Idag var det P3 (vilket det oftast är) och de pratade om andra radioklipp som sänts på andra kanaler. Kom in mitt i programmet, så jag vet inte om det var fejk eller inte, men det lät inte så. 
I alla fall var det en gammal tant som ringde in till programmet och frågade:

"Hur undviker jag att mina barn blir HOMOsexuella" (Hon la betoningen jättekonstigt)

Han som hon ringde till frågade såklart:

"Varför vill du att dina barn inte ska bli homosexuella?"

Självklart svarar hon:

"Ja, men, jag skulle ju inte vilja vara HOMOsexuell..."

Redan där började det bli fruktansvärt konstigt, tycker jag personligen. Dock blir det tyvärr inte bättre. Tanten börjar snacka om ett tv program, som hon sett tidigare, som handlar om inuiterna. Ett bra program, påpekade hon. Inuiterna som var med barn undvek att äta fisk, eftersom fisk innehåller östrogen, vilket resulterar i, jag citerar:

"Och då blir det ju inga små pojkar, då blir det ju små HOMOsexuella" (Hon sa typ så. Kommer inte ihåg exakt!)

För att det inte ska vara nog med det fortsätter hon med att berätta om att de inte heller kunda äta säl, eftersom de åt fisk, och alltså innehöll MER östrogen. För att inte tala om isbjörnar som åt säl, som åt fisk. De innehöll ÄNNU MER östrogen.
Till slut frågar radioprataren förvirrat:

"Men är det inte okej att det finns homosexuella då?"

Tanten svarar att självklart ska de få finnas. Då kan ju alla bli homosexuella så hela mänskligheten utplånas. Hon påpekar också att det var än utav de dummaste frågor hon någonsin hört, och avslutar samtalet lite smidigt med:

"Det här samtalet leder ju ingenstans!"

Vilket jag ju faktiskt kan hålla med om. Hon hade i alla fall rätt någonstans, den stackars förvirrade saten...
Hade tydligen gått på P1 eller något sådant (om det inte var fejk) och det var grymt stört, men kul på något sätt.


Lyssnar på: Ingenting. Funderar på: Matlåda, packa kakor, sova. Gör: Sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0