Eos

Ja, det kan man ju lätt koppla till Canon kamerorna. Jag har till exempel en Canon eos 450D. Tror jag. I alla fall så är det inte alls det jag ska skriva om nu, utan snarar om vårat projekt i ämnet eos som jag inte riktigt vet vad det står för. Estetisk orienterings sociologi eller nåt sånt. Nej, jag skojade bara. Jag har ingen aning!
I alla fall så har vi ett projektarbete, då vi ska göra ett projekt som ska innehålla minst tre olika estetiska uttryck, som till exempel musik, bild, teater eller dans.
Vi har bestämt oss för att göra en dialog och vi är nu klar med manus! Vi håller på att sätta oss in våra karaktärer. Vi har tre stycken karaktärer. Vi har NV som vill lyckas i framtiden, Estet som vill hålla på med musik och Virrig som är en fjortis (en korkad sådan). De går i nian och har varit vänner sedan de var små och de har bestämt sig för att träffas på ett café för att diskutera vilker program de ska välja.
Jag tänkte ge en liten presentation utav min karaktär. Våran lärare sa åt oss att det skulle hjälpa oss att ge lite "kött på bena" till våra roller. Så här har vi henne!

NV:
Är en tjej som är 15 år. Hennes två bästa vänner är Virrig och Estet som hon har hängt ihop med sedan för alltid. Hon är i grunden en intelligent och snäll person, men hon kan lätt missuppfattas eftersom hon är en obotligt besserwisser. Hon kan inte låta bli att lägga sarkastiska kommentarer om folk som hon själv anser att hon vet bättre än. Hon bor tillsammans med sin mamma, sin pappa, sin bror och sin hund Charlston. Han är en golden retriver. NV's största intressen är att läsa och att se på film. Hon är intresserad av anatomi och hon läser allt. Hon lyssnar alltid på lugn och avslappnande musik medan hon läser och tycker sedan om att kommentera böckerna hon har läst på ett forum. När det gäller filmer så tycker hon om djupa draman eller skräck. Hon älskar blod och kroppsdelas som flyger, och hon finner det väldigt fashinerande, alltså är en av hennes favoriter saw. Hon har ingen pojkvän och visar heller inget intresse för killar. Hon anser att de oftast stör henne, men hon drömmer om att hitta "honom", den enda killen som inte irriterar henne.
Hon är musikintresserad och estetisk, även om man inte tror det om henne. Hon anser att det finns viktigare saker i livet, men hon är duktig på att sjunga och att rita. Hon är såklart duktig på att plugga och hon har MVG i de flesta ämnen som hon själv tycker är viktiga. Hon anstränger sig inte i ämnen som hon själv inte anser sig behöva i framtiden.
Hon bryr sig absolut inte om sitt utseende och hennes stil är bekväm och tråkigt. Hon har joggingskor, mjukisbrallor och tråkiga T-shirtar. Hon orkar heller aldrig fixa håret eller sminka sig.
Alltså är hon en relativt normal person och hon tappar aldrig kontrollen (om det inte gäller dissikering). Hon anser att hon själv är lite smartare än alla andra och försöker att inte visa det, men misslyckas oftast med detta.

Skulle du vilja känna henne? ;D

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag känner henne... DET ÄR JAG!

Haha nej men, visst känner man igen sig i vissa delar :D Snygg karakterisering!

2009-11-27 @ 18:00:26
Postat av: Kim

Taxi tax! ;D Du måste se våran pjäs! Vi får spela upp den för dig nån dag!

2009-11-27 @ 20:23:17
URL: http://zeromiles.blogg.se/
Postat av: Moa

Tycker jag absolut ni ska göra! :D Jag är säker på att den är asbra!

2009-11-28 @ 15:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0