Franska (eller?)

Francais. Je crois que mes connaissance est zero ajourd'hui. Ja n'aime pas francais et je ne sais pas porquoi je choisi faire des études francais.
(Jag försökte att skriva: Franska. Jag tror att mina kunskaper är noll idag. Jag tycker inte om franska och jag vet inte varför jag valde att studera franska. Och nej. Jag kan inte stava till "ajourd'hui".)

Rätta mig gärna. Jag är ändå så trött att jag inte kommer att orka bry mig om det.

Jag försöker alltså att plugga franska, men eftersom jag uppenbarligen sitter här så kan ni ju lista ut hur det går med det!
Idag har varit en helt okej dag ändå. De första lektionerna kände jag mig som en nyuppvaknad, mörbultad surströmming, men lektionerna efter lunch var roliga. Oscar hade idrottslektion, så vi fick dansa bugg och "gnussa". Det var intressant, eftersom killarna inte riktigt vågade så fick oftast tjejerna leda!
På kulturhistorian ritade jag barn hela lektionen. Vi har ett arbete, då vi ska göra en planch (stavning?) om medeltiden, och min grupp (Jag, Karin och Kajsa) valde att arbeta om hur det var att vara barn på medeltiden. Vi bestämde oss för att ta med lite roliga saker, som till exempel godis, lekar och sånger. Jag och Kajsa har ritat barn på ett varsit megastort papper. Jag ritade adelsbarn och Kajsa ritade bondebarn.
De blev väldigt fina om jag får säga det själv!
Lägger nog upp en bild på dem någon gång om jag kommer ihåg det.

Sist och defenitivt minst, så hade vi GeMu (Gehörs- och musiklära). Jag fick sitta hela lektionen och vänta på att mitt harmoniseringspapper skulle bli rättat. That's it.
Jag hade i alla fall rätt.




Kommentarer
Postat av: Karin

ÅÅH, NICE men glöm inte min fantastiska fakta planch :D haha.. :) jag borde också plugga franska.. har inte hänt än men... ..

2009-11-24 @ 21:09:00
Postat av: kajsa

Ååhåhh, dulktig du är :D Våra bilder blev nice :D

2009-11-24 @ 21:49:00
URL: http://alfonspappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0