Städning

För alla er som undrar:
Nej, jag städar inte kl. 23.50 på kvällen.

I alla fall så har jag precis beställt ett Windows 7 för 1090kr och två par skor från Nelly, så man skulle kunna säga att jag har "städat" mitt bankkonto, men det är för en god sak! Med hjäl utav Windows 7 ska jag "städa" min dator, och dessutom håller jag på att städa mitt rum. Håller på sa jag. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att jag gör det.

För att städa lite i min, tack vare vetskap om sommarjobb, köpsugna hjärna (ni vet, som en gammal konservativ socialdemokrat påpekade på pizzerian Blå Lagunen, alla i medelklassen vill bara ha och ha... Om grannen har en brygga, måste ni ha en större brygga!) så har jag satt upp lite regler för mig själv vad gäller ekonomin. Eller man skulle väl snarar kunna säga att jag har valt att planera mina inköp lite grann.

  • Jag ska byta in min 5-strängade bas mot en 4-strängad istället. Räknar med att inte behöva betala så mycket.

  • Jag ska försöka sälja min kamera för ca. 6000 kr och köpa en Nikon d5000 med ett objektiv (räknar med att behöve betala kanske 3000 där)

  • Jag ska köpa ett par hörlurar (tror att jag ska härma Kajjs och köpa ett par där man kan byta bild på hörlurarna. Snitsigt va?).

  • Jag ska använda mitt presentkort för att köpa värdelösa, billiga, men otroligt underhållande spela till datorn på game. (VIVA PINATAAAAAAAaaAAAA).

  • Jag har totalt klädförbud till i höst förutom en BH. Skor har jag nu och ska köpa ett par kängor i höst på scorett (eventuellt VÄLDIGT billiga accesoarer accepteras).

  • Dessa regler som är uppsatta av mig kommer att ignoreras om saken ifråga är värd att köpas, eller om något utav mina planerade inbyten/försäljningar inte går som de ska.

Låter bra va? Tror dock inte att jag kommer att lyckas hålla mer än max 2 utav dessa grejer, men det är värt att försöka i alla fall! Dessutom skulle det vara bra om jag hade lite pengar över och kunda åka utomlands. Fast jag tror inte att lärarna blir så glada då... Hade 33% frånvaro förra terminen på grund utav sjukdom. Segt, eftersom att det påverkar mina betyg.

Juste på tal om städning. Imorgon ska tandläkaren brutalt städa lite i min mun också. Mina visdomständer växer innåt mot mina andra tänder och kommer så småningom att pressa sönder dem, så de har bestämt sig för att de ska opereras bort. Imorgon.

Oh I so look forward to tomorrow.



Så här känner jag mig när jag tänker, och ändå tänker jag alldeles för mycket! :S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0