Tvättdag

Idag är en bra dag. Jag börjar jobba på Mcdonalds denna vecka och idag ägnar jag dagen åt att tvätta min och Viktors löjligt stora tvätthög och att äta sushin som jag gjorde igår till välförtjänt lunch.

Jag har många gånger tänkt på vad som skulle hända om man ändrade balansen i världen. Att vissa delar av mänsligheten ökade eller att vissa åsikter eller känslor fick överta de andra. Det har liksom varit ett litet projekt att skriva om det och fantisera om hur världen skulle se ut då.
Det roliga men manga, oavsett vad alla människor tycker om tecknade serier, är att det finns något för alla att läsa. Det är något speciellt med dem som är väldigt annorlunda från allt det vi har här i Sverige. För det första är det fantastiskt "konst" och mycket vackra bilder och detaljer, men det finns också något som tilltalar folk i alla åldrar, inte bara små barn. 

Nu har jag hittat en manga som tog precis det jag funderat på. De tog upp ett samhälle där det som spelade roll var hårfärgen man föddes med och i vilken släkt man var född. Allting vänds liksom upp och ned och alla måste tänke på ett sätt som vi kanske inte riktigt förstår. Sjukt komplicerat, men kul att fundera på. Bra manga också!

Nu är det så att jag kanske verkar som det i detta inlägg, men nej. Jag är inget japanfreak (inget ont mot dem!). Jag tycker dock kulturen är intressant och jag gillar manga och sushi. Mmmh sushi <3


Dessutom har ju Halloween varit! Cheshire Kim! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0