Baka

Så! Nu har jag bakat arslet av mig rent ut sagt. Jag bakar till säterstampen så det är 75 grova frallor, 75 ljusa frallor och 300 kakor av olika sorter som gäller! Blev 40 av varje sorts frallor och 50 kakor idag. Bra jobbat av mig tycker jag. Allting blev dessutom väldigt lyckat. Jag brukar alltid lyckas misslyckas med någonting när jag bakar mycket, men denna gång funkade allting perfekt. Jag tror personligen att det har att göra med min awesome termometer att göra! Jag brukar alltid ha problem med jäsningen annars, men nu hade jag inga problem alls när jag kunde mäta temperaturen istället för att försöka höfta med "fingervarmt". Mina fingrar har fel temperatur helt enkelt. 

Passade på att spara några kakor till mig och Viktor också. Mumma!





Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad har du för recept på frallorna?



GIVE ME!

2011-06-24 @ 14:17:30
Postat av: Kim

heheh okej :D Kan skriva ut det i bloggen :)

2011-07-04 @ 12:58:09
URL: http://zeromiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0