Bakverk/värk

Mahaha fyndigt!

Jag har ägnat mycket tid åt att baka den senaste veckan. Allt började med att Viktors mamma fyllde 60, så hon bad mig att baka en tårta. Lite galen som jag är kommer jag på värsta idén till tårtan, med hemlagade bottnar, maräng, apelsinsirap, chokladganache och en mystisk gräddblandning.
Gott blev det i alla fall. Dessutom tycker jag att det är så sjukt kul att dekorera och greja. Tyvärr tycker jag att det är lite roligare än jag faktiskt är bra på det. 
Jag har också utväcklats till marängmästarn! Viktor kan inte fatta att jag bakar så mycket maränger, men det är faktiskt riktigt roligt när man får in snitsen på det!

Till slut så bakade jag idag banancupcakes med whipped cream cheese frosting. Sjuuuuukt goda blidde dem, men tyvärr så hade jag ingen muffinsplåt så de liksom smälte ut över kanten på mina, inte så jättestabila, muffinsformar.
Jag skar sönder dem och räddade dem lite tror jag, men sjukt goda blev dem i alla fall! Jag ska defenitivt göra dem flera gånger och hämta en muffinsplåt till nästa gång!






Kommentarer
Postat av: Karin :)

Bakkim :D :D yey. du får bjuda mig på fika någon dag :D

2011-10-06 @ 21:35:49
URL: http://karinsfantasivarld.blogg.se/
Postat av: Kim

Självklart ska jag göra det! :)

2011-10-07 @ 14:59:50
URL: http://zeromiles.blogg.se/
Postat av: Irene säger

TUSEN-tack för supergodaste tårtan..du är en ängel..o dessutom jätteduktig att baka..// Kram

2011-10-12 @ 11:10:27
URL: http://terapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0