Sjuk

Hej! Trött och och seg här. En slemmig förkylning och en vidrig mensvärk. Kan det bli mer... slemmigt? 
Idag blir det slöa hela dagen. Det är inget fel med att tycka synd om sig själv. Bara man begränsar sig lite antar jag. Jag är själv en människa som tycker att det kan vara lite jobbigt när människor tycker synd om sig själva, men det är ändå något som de flesta människor gör mer eller mindre. Jag tror också att de flesta människor faktiskt har svårt för när folk tycker synd om sig själva.

Det är sånt jag vet att jag måste jobba med. Jag har jättesvårt för att uttrycka att jag tycker synd om andra, och jag tror att jag ofta kan missförstås som om jag är kall och okänslig, fast egentligen är det inte alls så det är.
Jag ser allt bara från en annan synvinkel och jag har svårt för att visa det jag känner.
Om någon av mina kompisar har ont eller mår dåligt gör jag allt jag kan för att hjälpa den personen, även om jag kanske har svårt för att trösta den personen. 

Mitt sätt att visa att jag bryr mig är att göra saker för att hjälpa personen med problemer eller skadan. Jag har verkligen gjort allt jag kan och jag försöker verkligen att visa vad jag egentligen känner och kunna trösta, men det är inte så lätt som det verkar för de som verkar ha det naturligt.

Jag kan verka kall och självsäker på utsidan många gånger, men egentligen bryr jag mig precis lika mycket som alla andra som har lättareför att visa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0