Tjejer

Undrar vilka det verkligen är som blir trötta på tjejer? Är det bara killar eller är det tjejer också? Är jag den enda som har upptäckt att killar ofta är mycket enklare att förstå sig på?

Jag kollade precis på ett avsnitt av top model och det får mig att fundera. Hur fungerar vi tjejer egentligen? 
Det finns en tjej som är snäll, men har världens sämsta självförtroende, och så finns det en tjej som är den typiska "bitchen". Anser att hon är bäst och överdriver med allting, samt att hon är lite småelak och snackar skit om alla de andra. Ändå är det tjejen med dåligt självförtroende som inte har några vänner.
Alla pratar om hur jobbig den elaka tjejen är hela tiden, men ändå är det inte hon som är utsatt. Hur kommer det sig egentligen? 

Jag tycker att det verkar som om tjejer överlag är rädda för svaga människor. Det är som om de tror att de kan bli smittade av dåligt självförtroende. Då är det enklare att vara tyst och låta de starka äta de svaga och känna sig lite starkare själv för att man själv inte är den som blir nedtryckt.

Men det är inte hela sanningen. Jag personligen vet hur jobbigt det är att vara kompis med folk med dåligt självförtroende. Jag har jättesvårt att umgås med folk som jag känner inte klarar av att vara sig själva, men egentligen kanske det är dem som vi ska umgås med. Det är inte det att jag egentligen känner mig starkare eller undviker de som är svaga, men jag har upptäck att det är svårt. Det är jobbigt att umgås med en människa som hela tiden säger att hon är ful, tjock och dum. De människorna kräver alltid jobb. Man blir knappt deras vän utan snarare deras enda sätt att få bekräftelse. 

Så vad ska man göra? Vi tjejer är konstiga varelser som över allt annat låter känslorna styra i många fall.

Ska vi bara sluta då eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0