Sommarjobb

Just nu söker jag sommarjobb, vilket jag har upptäckt inte är det lättaste som finns. Jag har sökt överallt, och nu återstår bara att söka på alla de ställen som inte hade skrivit email-adresser. Jag ska alltså gå runt överallt i hela Hedemora och fråga om de vill ha sommarjobbare, vilket de flesta inte vill. Jobbigt läge. Har jag något val? Nej. Hur är det meningen att vi stackars ungdomar ska kunna koncentrera oss på skolarbetet, när vi största delen utav tiden går runt och oroar oss för att få sommarjobb och pengar. Många vill ha extrajobb, men det finns ingen tid för sådant. Det känns lite jobbigt att gå omkring och stressa upp sig över pengar och inkomst när man knappt har växt upp än, men jag antar att det är så samhället vill att vi ska fungera. Jag har gått över från uppenbar kritik till sarkasm känner jag.

Nu är det i alla fall dags för mig att käka köttet (som Lennart kokade), pommes frittes (som jag skulle ha lagat, men inte hann med så mamma gjorde det) och såsen (se föregående parentes).

Med detta helt osammanhängande inlägg så tänker jag nu avsluta min datordag och sakta, men säkert börja skriva ett reportage om "min dag i mat".


Kommentarer
Postat av: Karin

Jobbigt att man måste tänka sommarjobb nu! :(

2010-02-01 @ 21:12:30
URL: http://karinsfantasivarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0