Inkscape

Har provat på Inkscape för första gången och detta är vad jag har lyckats med

Ganska nice va? ;D


För övrigt var inkscape ett bra program. Fungerar som ett lite mer avancerat paint ungefär. Ganska lätt alltså! Fungerar perfekt till den här sortens bilder. Mycket lätt att välja färger och att ändra form på saker och ting som man vill ha det. Dock så är det inget program som gör sakerna "själv" om man säger så. Eller det kanske det är om man kan det bättre, men jag fick inte intrycket av det i alla fall! Dessutom så blir det snyggt, det finns bra effekter och kombinationen av en sorts photoshop/paint är awesome.


Självklart finns det nackdelar också. Programmet kraschar efter en viss tid, så man måste spara hela tiden. Inget stort problem egentligen, men sjukt irriterande innan man fattade. Jag har inte hittat något riktigt enkelt mer "precist" sätt att välja färg, men det behövs nästan inte alls. Det finns ingen vanlig pensel. Man kan sudda ut och minska opaciteten på samtliga verktyg, men det finns ingen direkt pensel som man bara målar på med.

Eftersom jag är ett ohejdat fan av paint så är detta program fantastiskt. Det är paint-likt, men med fler verktyg och lager. Roligt gratisprogram som jag rekommenderar till alla som sitter hemma och har tråkigt. Dock så måste man nog ha någon sorts bild-egenskaper först, annars vet man kanske inte riktigt vad man ska göra. 
Jag kommer lätt använda det här programmet mer. Det får 4/5 toasts.

 

Här har du en bild på hur Inkscape ser ut. Blev vitt på kanterna på screenshot, så det ser lite litet ut, men shit the same!


Kommentarer
Postat av: Karin

Det blev ju jättefint, du är duktig! :D

2010-01-09 @ 09:00:20
URL: http://karinsfantasivarld.blogg.se/
Postat av: kajsa

Toppenfint, bra att du hittat ett paintlikanande program. Själv kan jag inte för 5 öre använda paint.. :(

2010-01-09 @ 11:52:17
URL: http://alfonspappa.blogg.se/
Postat av: Kim

Nej men det här programmet kanske :D testa! Tackar förresten ^^ Blev nöjd!

2010-01-09 @ 11:57:21
URL: http://zeromiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0