Kyla

Vi har ett problem i min familj, men det är inget sånt där "oj vi bråkar"-problem, utan det har att göra med vårat långsamt förfallande hus. Problemet är helt enkelt att när det blir -15 grader ute dör våran värmepanna. Detta innebär att vi inte har någon what so ever värma i huset, när vi skulle behöva det som mest.
Idag har jag och mamma grillat ca. 20-30 värmeljus uppe i köket för att kunna sitta där och äta frukost. För att inte tala om mitt rum! Svinkallt. Vanligtvis är det bastu i mitt rum, eftersom att jag har dörren stängd, men inte ens det hjälper. Vi kan inte ens elda eftersom vi inte har kollat upp om det finns sprickor i skorstenen, så det ända vi kan värma oss med är värmeljus!
Nu kanske ni tänker: "Oj, stackars lilla rika familj, som har ett stort hus och inte kan värma sig!"
Jag sägar bara: "Ja"

Jag är uppfödd såhär, jag tycker synd om mig själv för helt andra orsaker än andra, men det är min ensak. Min ensak och mitt liv. Bara för att jag tycker synd om mig själv innebär det inte att jag inte tycker synd om andra människor som har det betydligt värre än mig. Jag tycker synd om vargarna också. Stackars satar.

Så här har vi värmt våra stackars frussna rumpor!

Så här roligt hade jag imorse när jag lekte med kamerainställningarna




Kommentarer
Postat av: Karin

ååh.. jobbigt med kallt inne.. då passar väll ett bad bra!!! :D

2010-01-05 @ 13:31:37
URL: http://karinsfantasivarld.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Stackars dig. Kom hit i värmen då :D

2010-01-05 @ 14:52:22
URL: http://alfonspappa.blogg.se/
Postat av: Kim

Yeah :D bad och Karin och Kajsa! Perfect :)

2010-01-05 @ 15:04:54
URL: http://zeromiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0