Polar Bear Club och Modest Mouse

Jag har hittat ett nytt band. Ett bra band som jag gillar och därför tänkte ta med nu på bloggen. Spotify är en mycket bra uppfinning, och jag älskar att man kan hitta nya band och låtar som man gillar med hjälp utav det. Jag har hittat ett till band för ett tag sen också, när jag och Karin laddade inför kryssningen.

Polar Bear Club spelar rock, men jag fastnade som mest för dem på grund utav namnet faktiskt. De spelar lite "vanlig" rock, men det finns ändå en personlig touch, som gör det behagligt och inte så tråkigt att lyssna på dem. Jag kan inte säga att de är så bra att jag ramlade ner från min datastol, men de är trevliga att lyssna på och jag rekommenderar dem starkt. Har ännu inte lyssnat på dem så mycket att jag kan säga vilken låt jag tycker är bäst, men jag gillar låten "parked in the parkinglot of your heart". Om det är någon som jag tycker är mindre bra, så är det "Most miserable like".


 

Modest Mouse är bandet som jag och Karin hittade på medan vi egentligen skulle sova kvällen innan vi åkte på kryssning. Vi satt och bläddrade omkring mellan olika band med hjälp utav "om du gillar det här bandet kanske du gillar..." funktionen. Otroligt bra grej. 
Modest Mouse är ett band som spelar lite roligare rock. Eller konstig, kanske man kan uttrycka sig som. Jag tycker i alla fall att deras musik är väldigt underhållande att lyssna på. Den är speciell, och när man lyssnar på den är det som om allt det som de flesta andra band inte gör, gör dem. Till exempel låten "Fly trapped in a jar" som låter ungefär som... ja. Jag låter titeln tala för sig själv i det här fallet.
Jag gillar deras låt "I came as a rat" och jag har ännu inte hittat någon låt som jag tycker är direkt dålig.


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, ska kika på det andra bandet!

Ja, deras låtar är väldigt underhållande och roliga!!

2010-01-20 @ 07:33:14
URL: http://karinsfantasivarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0