Psalmer

Jag så spelar psalmer fast jag inte kan, och vem kunde gissa att den svåraste låten jag spelar är "du vet väl om att du är värdefull"?! SÅ SVÅRT!
Självklart måste man lägga in lite dim-ackord och såna saker bara för att göra det extra svårt för mig. Den som har gjort ackordsanalysen till denna är en betydligt bättre pianist än mig, men jag ska göra mitt bästa. Har nästan lyckats lista ut hur sjutton ackorden ser ut nu. Jag har en LÅÅÅÅNG lördag framför mig. Hej öva konstiga ackord och lycka till med att inte spela ett dur-ackord istället för moll på de fina psalmerna. 
Jag hejar på mig själv och övar arslet av mig och ser fram emot att köpa julklappar till alla snälla människor som förtjänar det och alla dem som inte gör det, men som får ändå. 

Min hund ligger död i sängen, fast hon andas så jag antar att hon sover. Hoppas att hon sover. Hon är söt och jag är trött och JÄTTEspeedat nervös inför muntliga provet imorgon, och innan jag somnar tänker jag läsa igenom mitt PM och infohäftet 300ggr tills jag kan allting utantill. Inte för att det finns något att kunna, utan det är helt enkelt så att jag ska bara prata. Om saker. Typ.
Dessutom kommer jag och miniräknare SÅ inte överens. Den har svikit mig på provet och har nu utegångsförbud fram till nästa mattelektion, och sen blir det in i skåpet igen! Nu jävlar skall han få på moppo!

Enough. 

Kom.

Kommentarer
Postat av: karin

Jag älskar att din miniräknare har fått utegångsförbud!! :D

2010-11-19 @ 07:21:22
URL: http://karinsfantasivarld.blogg.se/
Postat av: Kim

haha :D:D Jag med! Stolt över den faktiskt :D

2010-11-19 @ 22:31:17
URL: http://zeromiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0