Seg

Dagen började bra med att jag vaknade och kände mig pigg. Visserligen hade jag drömt och somnat om så att det kändes som om jag hade sovit i två dagar, men jag var trots allt pigg. Jag gick upp och åt frukost och gick sedan ut med Bonnie. Efter det gick jag ut och plockade svamp. Jag hittade en hel massa kantareller och en karl-johan som nästan inte var helt maskäten. Undrar hur många det är i min ålder som är barnsligt förtjusta i att plocka svamp? Ungefär som att Kajsa gillar att sticka. När jag var liten satt jag ofta och lästa pappas svampböcker när jag hade tråkigt, istället för att se på tv eller sitta vid datorn. 
Efter mina svampfynd så gick jag hem till Holmberg där jag spenderade någon timme med att försöka spela Halo 3, vilket jag måste säga gick sådär... För det första är jag inte van med tv-spel eller fps-spel, vilket innebar att jag inte kunde sikta och jag tror att den jag lyckades skjuta på mest var Jari. Lucky aliens!

Jag gick hem lagom tills Viktor kom hem. Han var glad då, trots att jag vet att han är deppig för att vi inte kan ta oss till Västerås och köpa saker till lägenheten den här veckan. Det kändes bra. Det är inte så kul när han jämt är nere... Jag vet inte riktigt vad det är eller varför, men det känns som om det är mitt fel. Jag har pratat med honom och han säger att han är glad för att jag bor här, men han är jämt nere. 
Jag försöker mitt bästa för att göra honom glad, men jag vet inte om det funkar. Jag vet inte ens om jag kan göra något eller om han bara är nere just nu. Grejen är att fixa lägenheten är inte en lika stor stress för mig som för honom. 

Nu är det i alla fall snart mat. Sjukt hungrig är jag, och jag väntar medan purjolök och potatissoppan puttrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0